annienilsbakken

Blogg om vardag, tankar och hur det är att vara mamma :)

Bakis dag

Kategori: Allmänt

Shit så jävla bakis jag vart idag.
Var ju i lilla Edet igår med Jennie, Maria och ewelina på mikas inflyttningsfest. var ju såklart fler där.
Imorse ville jag verkligen inte gå upp. Sjuuuukt bakis. Inte varit så bakis på länge :o huvudet sprängde, spy känslan satt i halsen heeela tiden. Var inte direkt pepp på att gå ut med Tekla heller. Så första promenaden blev inte direkt lång. Men sen när jag började leva lite mer så blev det längre. Men guuud vad jag stör mig ibland på vissa personer man träffar på ute. När jag var ute med Tekla så kom det en tant i möte som frågade om jag kunde hålla in Tekla för hon var hund rädd, visst det är inga problem förutom att jag behöver la knappast ta in henne när tanten inte ens är direkt i närheten, när hon närmat sig kunde jag ju göra det, vilket jag faktiskt nästan alltid gör för att inte folk ska bli rädda och för att Tekla är så rädd för andra. Och eftersom jag var så bakis som jag var så var det inte direkt en så glad och förstående Annie :p
Men ungefär samma som när jag stod utanför le Vacca och väntade på Jennie, så kom det en gubbe som skulle ut, men han vågade inte gå ut för han var hund rädd, jag menar haaallllllåååå vi stod ju inte precis vid dörren, plus att Tekla stod bakom mig samtidigt som jag höll i hennes halsband och hon har även en typ sele som sitter i ansiktet som gör att hon inte kan dra iväg. Men gubb fan vågade inte gå ut ändå. Även fall jag sa jävla massa gånger att hon kommer inte göra något och hon kan inte göra något för jag har henne ju. Men han bara babbla på om att han blivit biten förr, visst jag kan förstå att han är lite rädd då, men va fan, både jag och Jennie stod där (Jennie kom ut ungefär när han skulle gå ut ) jag håller Tekla, vi är inte ens nära dörren, gubben har hur stor plats som helst att gå på, då är det bara fjolligt tycker jag. Men det slutade med att gubben smög sig ut och sen fick ta en omväg enligt honom som han sa. Meeeeeeen om han nu fick ta en omväg och bla bla, varför gick han då in i trappingången två dörrar bort på andra sidan än vad vi stod ?!? Kan ju vara att han fegade därinne eller så var det bara så att han är en gubbe som måste klaga. Jaja trött på såna blir jag. Klart man kan visa respekt och så genom att hålla in hunden, flytta sig och vidare. Men dom man gör det för behöver knappast överdriva, sen kan även dom visa respekt mot hundägarna. Det är ju knappast så att hundägarna ska behöva flytta sig och så varje gång.


Ne fy fan nu ska jag sova med Tekla och tequila :) dom kommer nog bli grymt bra vänner, redan leker dom och håller på en MASSA :p


Over and out

Kommentarer


Kommentera inlägget här: