annienilsbakken

Blogg om vardag, tankar och hur det är att vara mamma :)

Gubbeee..

Kategori: Allmänt

Vilket jävla skit väder det är då. Var en sväng på torpa med Jennie, vräkte ner när jag cykla hem. Helt jävla genom blöt -.-

Helgen har gått för fort ;O men kommer ändå inte ihåg vad jag gjorde i fredags, antagligen inget speciellt. Igår var jag i alla fall en sväng hos mamma, innan Jimmy skulle jobba. Sen fick jag cykla hem så han kunde ta cykeln till jobbet. Han kunde icke ha bilen igår. Senare på eftermiddagen kom Jennie så gick vi bort till hundgården med Tekla och lana. När vi var därinne, så kommer det en gubbe i en liten vit bil. Parkerar utanför och tar ut sin hund, jag fattar då att han bara tänker släppa in sin hund i gården utan att kolla om det är okej innan. Så jag går upp mot grinden och ropar till honom att min hund löper, men det hör han inte så jag säger till han igen, men han säger då bara att hans hund vill hälsa å så bara. Sen går han och bara slänger sig ner på bänken där vi sitter och börjar tjöta, vi känner då hur han stinker av alkohol, så kör han bil på det. Idiot. Så börjar han berätta att han vart där tidigare och då också bara släppt in sin hund när gården var upptagen, då hade han fått en utskällning av killen som vart i gården, han hade aldrig blivit så utskälld innan sa han. Så då fick jag ett litet flipp å berättade för honom att man släpper faktiskt inte bara in sin hund när gården är upptagen. Man frågar först om det är okej. Allmänt vett enligt mig. Men han fattar ju med röven. Han tycker att man släpper bara in hunden. Men om då hans hund inte skulle gå ihop med någon hund eller tvärtom kan det bli massa skit, bara för den alkisen inte kan lägga två sekunder och fråga om det går bra. Den lilla gården var ledig så den kunde han tagit i såna fall. Men då mena han att vi skulle haft Tekla i den för den är till för löpande, små hundar och osäkra. För det första, om vi är först där och båda gårdarna är ledig, klart fan man tar den stora då. För det andra, så hade vi två hundar och Tekla är för övrigt en stor hund som inte kan springa av sig i den lilla buren. För det tredje, var hans hund en liten hund så då ska även hans hund vara i den lilla.
Tekla blev gött arg när hans hund hela tiden höll på på henne. Hans hund är en hane med. Lana har löpt nyss med så han var på henne med. Jävla äckliga gubbe. Han fattade nog efter att vi båda skällt ut han att han inte var välkommen med det beteendet. Han stannade inte så länge utan åkte igen. Var inget fel på hans hund så utan bara det att ägaren saknar vett!
Aja skitsamma, efter vi vart där gick vi hem till mamma och åt kräftor :) muuuums. Sen tog jag det bara lugnt hemma :))

Som nog en del vet nu, efter att både mamma och Jennie lagt ut det på face. Så ska jag och Jimmy få en liten plutt i december. Just nu är dagen satt till den 30 december. Men finns ju fortfarande massor som kan hända innan dess. Har nog fått illamåendet från hell. Ungefär hela dagarna mår jag illa (y)
Längtar :dd
Världens bästa pojkvän har jag med, trots att han spelar dator som en besatt.
Även fall vi i bland tjafsar och sånt, så kan jag aldrig tänka mig vara utan han. Looove :))
Vackraste Tekla ska bli stora syster :)) haha
Har redan fått lite saker, av jennie å mamma. Sötaste.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: