annienilsbakken

Blogg om vardag, tankar och hur det är att vara mamma :)

Lheo :)

Kategori: Allmänt

I söndags åkte vi in för igångsättning, halv tio skulle vi vara där. Dom undersökte mig när vi kom dit, och såg att jag var såpass öppen att dom sa att jag inte åkte från näl utan en bebis ialla fall. Så dom gjorde en hinnsvepning och sedan var det bara att gå omkring ich hoppas det satt igång, fick hålla på att gå i flera timmar men värkarna kom aldrig såpass täta och regelbundna, så på eftermiddagen bestämde dom sig för att spräcka vattnet, det forsade verkligen. Dom fick även ta in en till sköterska för att hjälpa å trycka på magen för Lheos huvud var så rörbart, så han skulle komma lite längre ner. Värkarna satte i gång lite mer ich starkare efter det, men ändå inte tillräckligt. Fick tillslut börja med lustgas. Inget satte igång förlossningen riktigt, så mot kvällen gav dom mig dropp för att sätta igång den, men innan dom ville ge mig det så var jag tvungen att få en epidural eller vad det heter. Dom sa att min livmoder var för trött för att kunna starta förlossningen riktigt eftersom jag haft så mycket förvärkar. Efter mycket smärta och kämpade under hela dagen/kvällen så tittade äntligen Lheo ut :) tog ca 13 timmar. Min fina Jimmy klippte navelsträngen. Mamma var också med på förlossningen. Förlorade väldigt mycket blod så efteråt höll jag på att svimma. Mitt Hb värde sjönk som fasen, så har fått dropp och tabletter mot det men det är fortfarande inte riktigt uppe. Ska kolla det igen imorgon kanske. Fick extremt frossa efter förlossningen med. Har varit allmänt dålig sedan söndags. Svimfärdig, frossa och svettats. Känner mig febrig och dålig. Har som tur är världens bästa pojkvän och mamma som tar hand om mig. Finns inga bättre :) 
Och nu har jag och Jimmy fått världens finaste son :) kan inte vara lyckligare :) 
Imorgon ska vi tillbaka till näl för att väga Lheo, han hade gått ner ca 10% av sin födelsevikt så vi ska se imorgon om han gått upp igen :) 

Älskar verkligen min lilla familj :) finns inte ord på hur mycket jag älskar Jimmy, man kan inte hitta en bättre pojkvän :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här: