annienilsbakken

Blogg om vardag, tankar och hur det är att vara mamma :)

Näl igen

Kategori: Allmänt

I natt sov jag inget som vanligt, hade så många värkar så trodde det snart var dags. Men mot morgonen så avtog dom igen som vanligt men inte tillräckligt för att jag skulle kunna sova något. Somnade la några minuter sittandes i mammas soffa. När hon vaknade så ringde hon till förlossningen som ville jag skulle komma in på undersökning. Väl därinne så skulle dom mäta kurvan igen, men då kom det inget speciellt med värkar och dom var inte regelbundna. Så gjorde bm en hinnsvepning igen och för att känna om jag öppnat något mer, vilket jag gjort. 4 cm denna gång och allt var helt slät så hon gick till förlossningen å pratade med dom. Så imorgon halv 10 har vi tid för igångsättning. :) om inget händer innan dess. Så en natt till med värkar så är det dags :)) fick sov tabletter med mig hem så jag ska få sovit något innan dess. 
Så gott att jag slipper vänta längre. :) snart har vi våran fina här <3

Känns ena lite overkligt, att inom någon dag är han här. 
Bm sa också att det var en väldigt livlig bebis, rörde sig hela tiden. Bm vi fick denna gång var jättebra. Gjorde allt för att göra det bästa för mig :) 

Tänk att snart är vi föräldrar :D älskade bebis. Jimmy kommer bli den bästa pappan någonsin :)) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: