annienilsbakken

Blogg om vardag, tankar och hur det är att vara mamma :)

blogg?!

Kategori: Allmänt

Ojoj, såg nyss att jag hade ju en blogg som jag helt glömt bort.
så med andra ord var det evigheter sedan jag skrev något här.
har hänt några saker sedan dess, dom 3 största är la :

  • har flyttat till Brunnshult
  • fyllt 22 ;)
  • skaffat mig hund ju, som faktiskt idag fyller 1 år

så nu bor jag i hus med min mamma och hennes man. :) har övervåningen i huset, skönt att ha lite eget ialla fall.
men nu tänkte jag skriva lite om min hund. :) Hon föddes för ett år sedan idag, mina morbröders hundar hade parat sig. Mimmi heter mamman och Zorro är pappan. Mimmi fick 10 valpar tror jag det var, men två gick bort. Min hund var den sista som föddes, det var egentligen min ena morbror som skulle ha henne men sen frågade han om jag ville ha henne, och när jag fick se bilder på henne så kunde man ju bara inte säga nej. Så otroligt söt. Jan (morbrodern som skulle ha henne egentligen) hade döpt henne till Zita, men det kunde hon ju inte heta, för det heter även min brors hund så hade bara blivit jobbigt plus att jag hade redan bestämt namn till henne och det blev Tekla :) Jag hämtade henne den 15/2-10 så hon var bara några veckor, min bror tog även hennes syster som idag heter Lima och ägs av min mamma som fick henne i julklapp. Min fru Anjelika skaffade även sig en av systrarna, Bella fick hon heta. Men hon har tyvärr gått bort i en brand. R.I.P.
När vi kom för att hämta hundarna, så var dom lite rädda utom Lima som var rätt lätt att få med. Men herregud vad jag tyckte Tekla var vacker och det gör jag såklart nu med. Hon är det bästa jag har och det vackraste. Hon var inte alls stor tyckte jag en riktigt liten sak. När jag var ute och gick med henne så var hon jätte rädd och ville att jag skulle bära henne hela tiden, men sedan vi flyttat till landet så är det ingen fara med henne. Nu vill hon verkligen inte att jag ska bära henne för då kan hon ju inte springa fritt, och tur är det la att hon inte vill det för det hade jag inte orkat, nu är hon inte så liten längre utan en stor fin flicka på kanske nästan 40 kg :D Hon och Lima trivs verkligen tillsammans, skulle bli jobbigt om dom var tvungna att skiljas åt. Nu har dom alltid varandra utom på natten för då sover Tekla med mig och Lima med mamma :)
Just nu orkar jag inte skriva mer men skriver mer senare eller imorgon om jag kommer ihåg :P

Min Tekla :) Endast 2 veckor gammal på bilden :)
Tekla :) 2 veckor på bilden :)


Tekla förra vintern.
Tekla förra vintern, liten flicka :)


Tekla denna vintern :)
En bild på Tekla från denna vintern :)


Lima och Tekla :)
Lima och Tekla den 30 november 2010 :) stora fina flickor :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: